Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee

0 Comments
Assalamualaikum, salam sejahtera.....

Badan kita memerlukan suplemen atau vitamin yang asas bagi membantu menyokong sistem dalam badan supaya dapat berfungsi dengan baik, seperti sistem saraf, sistem pernafasan, sistem perkumuhan dan sebagainya. Vitamin yang asas untuk badan kita adalah Vitamin C, B Complex, Protein, Zat Besi, Kalsium, Asid Folik dan Iodine.

Vitamin yang asas adalah 'makanan' pada tisu dan sel-sel badan kita. Jika badan kita tidak dapat nutrien yang secukupnya, maka tubuh kita akan mudah mendapat sakit, dan akan menjadi semakin parah hingga menjadi lebih kritikal.


Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee

Seperti yang kita semua maklum, mencegah adalah lebih baik daripada mengubati. Jadi saya sangat sarankan agar kita mengambil vitamin asas yang terdiri daripada ESP (Energizing Soy Protein), Vitamin C, B Complex dan Vita-Lea Iron Formula (Multivitamin).
Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee

ESP (Energizing Soy Protein).
Protein yang berasaskan soya untuk membekalkan protein pada sel-sel badan kita. Protein akan menjadikan sel-sel badan kita sihat, lantas memastikan kelangsungan sel tersebut untuk bergabung menjadi seperti rangkaian (networking) bagi menggerakkan sistem-sistem dalam badan kita.

Contoh yang paling senang nak tau, kalau sel kita sihat ke tak sihat adalah tengok kulit kita. Kalau kulit kita mudah berparut dan susah nak hilang, itu bermakna sel kulit kita tidak sihat. Badan kita tak cukup protein untuk membantu memperbaharui sel-sel yang rosak tu. Jadi kita perlu mengambil protein untuk menampung keperluan tubuh kita tu.
Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee
Vitamin C.
Vitamin C adalah bersifat antioksida yang mana penting untuk menghasilkan kolagen di bawah lapisan kulit kita. Semakin usia meningkat, makin hilang keanjalan kulit disebabkan kolagen menyusut. Sebab tu lah kulit nampak kendur dan kusam terutamanya di bahagian muka.

Vitamin C juga adalah penting dalam pembinaan gusi, kuku, rambut dan otot kita. Kekurangan Vitamin C akan menjadikan kita mudah kena sakit gusi, rambut gugur dan kuku rapuh.
Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee
B Complex.
Kumpulan Vitamin B Complex berfungsi untuk membantu melancarkan perjalanan darah kita ke seluruh badan. Perjalanan darah yang lancar akan memastikan oksigen yang mencukupi di hantar ke seluruh anggota badan kita. Dengan itu fungsi otak kita akan dioptimumkan.
Set Vitamin Asas Untuk Kesihatan Badan : Total Wellness Set Shaklee
Vita-Lea Iron Formula (Multivitamin).
Mengandungi Asid Folik, Vitamin D, Vitamin E, Biotin, Kalsium, Fosforus, Zat Besi, Magnesium dan Copper. Vitalea penting kerana ia bertindak membekalkan tenaga pada badan kita dan penghasilan darah merah (hemoglobin), elakkan keletihan dan anemia.

So apalagi, jom dapatkan Set Vitamin Untuk Kesihatan diri anda sekeluarga.

Banyak sangat vitamin nak makan? Jangan risau, saya boleh bagi cadangan produk terbaik bergantung pada keperluan tubuh dan bajet anda.

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, pembelian produk atau konsultasi percuma, boleh hubungi saya, Aini Musa 019-6436589

Anda juga boleh buat belian terus dari Shaklee dengan cepat dan mudah dengan mengunakan Kad Kredit @ Kad Debit. Sila klik Beli Sekarang.


 Beli Sekarang
Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?
Dengan kualiti produk yang telah terbukti selamat, berkesan dan semulajadi, saya memerlukan lebih ramai pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap negeri termasuk Singapura, Brunei dan Indonesia.



Hubungi saya Aini Musa 019-643 6589 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu-alukan!

(Shaklee ID : 1118070)
Sms / whatsapp : 019-643 6589 (for fast response)

# Kawasan COD : Kedai Bata Malim, Melaka Sentral, Sekitar Taman Asean, Malim, Pokok Mangga, Limbongan, Bachang, Tengkera, Klebang.

** Penghantaran Melalui Pos Untuk Seluruh Malaysia.

Terima kasih

Salam ceria, Aini.....



You may also like

Tiada ulasan:

VitaVitamin 2016. Dikuasakan oleh Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...