Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung

1 Comments
Assalamualaikum, salam sejahtera.....

Anak atau Zuriat Keturunan atau Cahayamata, merupakan dambaan setiap pasangan yang sudah berkhawin. Memang tidak dinafikan, sesebuah perkhawinan, akan menjadi hambar dan tidak berseri jika tanpa kehadiran anak.
Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung

Terdapat juga beberapa kes di mana berlaku pergaduhan dan penceraian, akibat tidak berjaya untuk mendapatkan anak. Namun begitu, kita sebagai manusia seharusnya berusaha dan berdoalah agar dikurniakan anak yang solleh dan solleha, sebagai penyeri rumahtangga kita. Janganlah mudah menyerah kalah apalagi berputus asa. Yakinlah setiap yang berlaku itu ada hikmahnya......

Sebenarnya terdapat banyak faktor yang menyebabkan terjadinya masalah sukar mengandung ni ye. Antaranya adalah faktor pemakanan dan faktor persekitaran kita yang memainkan peranan penting ke arah kesuburan. Samada isteri mahupun suami, kedua-duanya mesti menjalani pemeriksaan kesuburan ini.

Apakah Punca Masalah Kesuburan Ni?

Antara Punca-punca Suami Isteri Menjadi Kurang Subur Dan Susah Untuk Mengandung Adalah :


1. Masalah Tiub Fallopio Tersumbat (Isteri).
Tiub Fallopio tersumbat ni memang biasa terjadi. Untuk mengesan masalah ini, biasanya doktor akan buat ujian HSG (hysterosalpingogram) untuk menentukan samada tiub fallopio tu betul-betul tersumbat atau tidak.

2. Sperma Yang Tidak Sihat Atau Tidak Mencukupi (Suami).
Masalah bilangan sperma dan kualiti sperma yamg dilepaskan, memainkan peranan besar dalam proses merancang untuk mengandung. Bilangan sperma yang tidak mencukupi dan kurang berkualiti, akan menyebabkan proses untuk mengandung tidak kesampaian.

Menurut WHO (World Health Organisation) bilangan sperma perlu ada dalam 20 juta untuk setiap 1 mililiter (ml). Tabiat merokok boleh menyebabkan kualiti sperma menurun, disebabkan toksin yang datangnya daripada bahan kinia rokok tu. Hasil kajian yang dilakukan, air mani perokok akan kekurangan zat galian, Vitamin B12 dan Vitamin E. Kuantiti, kualiti dan aktiviti sperma perlu dipantau, bagi memastikan air mani betul-betul sihat dan bersedia untuk proses persenyawaan.

3. Pemakanan Yang Tidak Sihat (suami & isteri).
Suami isteri perlu mendapatkan makanan yang seimbang dan sihat, jika ingin merancang proses mengandung. Terdapat banyak makanan segera dipasaran seperti KFC, McDonald, Pizza dan sebagainya, dan juga makanan proses sejuk beku yang sangat kurang berkhasiat. Nampak macam remeh je kan, tapi harus sedar, daripada makanan yang kita makanlah akan diproses untuk memberi nutrisi pada badan kita. Badan yang sihat adalah badan yang cukup keperluan nutrisi hariannya.

Kita Adalah Apa Yang Kita Makan!

4. Berat Badan Berlebihan (isteri).
Berat badan berlebihan akan menganggu keseimbangan hormon dalam badan kita. Hormon yang tak stabil akan menjadikan proses untuk mengandung sukar, kerana kitaran haid yang tidak lancar. Pada kebiasaannya, jika berat badan melebihi sehingga 45kg daripada berat normal, ia memang akan menganggu tahap kesuburan.

5. Penyakit Berkaitan Wanita Seperti PCOS, Cyst Dan Fibroid (isteri).
Wanita yang menghidapi penyakit ini, memang akan mengalami tahap kesuburan yang rendah. Ini kerana, penyakit tersebut menganggu proses persenyawaan.

6. Kitaran Haid Yang Tidak Teratur (isteri).
Untuk mudah mengandung, wanita perlu pasikan yang kitaran haid adalah normal dan teratur. Ini penting supaya kita dapat kenal pasti waktu kita subur, supaya mudah merancang untuk mengandung.
Faktor-faktor di atas iaitu masalah berat badan, masalah sakit wanita, corak pemakanan yang tidak sihat dan faktor persekitaran juga adalah berkait rapat dan akan mempengaruhi keadaan kitaran haid.

Masalah-masalah berkaitan kesuburan ni sebenarnya boleh diatasi. Sekarang ni terdapat banyak cara atau alternatif bagi membantu suami isteri, menangani masalah kesuburan. Antaranya yang biasa dilakukan adalah :
* Ambil Clomid
* Buat Intrauterine Insemination (IUI)
* In Vitro Fertilization (IVF)

Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung

Rawatan (IUI) ataupun (IVF) merupakan proses rawatan yang mahal. Kebanyakan orang memang tak mampu untuk melakukannya. Lagi pula, peratusan berjaya adalah tidak 100%. Ramai juga yang tak jadi buat rawatan tu sebab takut dengan proses prosedur hospital tu. Jadi ada ke alternatif lain yang boleh dilakukan? Memanglah ada dek, teruskan baca ye.....

Cara Semulajadi Untuk Bantu Tingkatkan Kesuburan Supaya Mudah Mengandung, VIVIX lah.....

Bagaimana VIVIX Membantu Tingkatkan Kesuburan Untuk Mengandung?
Ni nak cerita, VIVIX ni bertindak hingga ke peringkat sel DNA kita dek. Sirap merah pekat ni diperbuat daripada empat bahan utama iaitu Anggur Muscadine, Lobak Unggu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum. VIVIX ni sangat tinggi antioksidanya dan mampu untuk memperbaiki sel-sel yang tidak sihat serta dapat memberi tenaga.
Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung
Cara Bagaimana VIVIX Bertindak :
1. VIVIX bertindak memperbaiki sel-sel yang tidak sihat disebabkan oleh terdedah kepada  pencemaran radikal bebas setiap hari.

2. VIVIX bertindak memperkuatkan organ pembiakan wanita iaitu rahim kita.


3. VIVIX bertindak untuk menghasilkan sperma lelaki yang berkualiti, berkuantiti dan beraktiviti di mana pergerakan sperma akan lebih laju selepas proses ejakulasi.


4. VIVIX membantu untuk detoks badan yang obesiti dan secara tidak langsung dapat menurunkan berat badan kepada normal.


5. VIVIX membantu mengurangkan ketagihan merokok bagi lelaki. Toksin daripada bahan kimia rokok memang akan mengurangkan dan melemahkan kualiti sperma. 


#Testimoni Vivix, Berjaya Mengandung.



Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung

Cara Atasi Masalah Kesuburan Secara Semulajadi Supaya Mudah Mengandung

Saya akan bantu anda untuk konsultasi, cara pengambilan VIVIX untuk masalah kesuburan ni. In sya Allah, dengan usaha dan doa yang berterusan, pasti akan mendapatkan keputusan yang positif seperti diharapkan. Paling penting, jangan berputus harap dan jangan tertekan dengan masalah ini. Hanya anda dan suami saja yang tahu keadaan yang sebenarnya. Berusaha dan bertawakal kepada Tuhan, moga dipercepatkan mendapat zuriat. Aamin.....



Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, pembelian produk atau konsultasi percuma, boleh terus saja hubungi saya Aini Musa 019-643 6589 atau terus wasap http://www.wasap.my/60196436589


Anda juga boleh buat belian terus dari shaklee dengan cepat dan mudah dengan mengunakan Kad Kredit @ Kad Debit. Sila klik Beli Sekarang.



 Beli Sekarang
Anda berminat untuk menjadi Ahli Shaklee?
Dengan kualiti produk yang terbukti semulajadi, selamat dan berkesan, saya amat menggalakkan anda untuk join sebagai Ahli shaklee. Banyak faedahnya dan sangat berbaloi. 




(Shaklee ID : 1118070)
Terus wasap  http://www.wasap.my/60196436589

# Kawasan COD : Sekitar Taman Asean, Melaka Sentral, Pokok Mangga, Limbongan, Bachang, Malim, Kedai Bata Malim, Tengkera, Klebang.


** Penghantaran Melalui Pos Untuk Seluruh Malaysia.


Terima kasih.


Salam ceria, Aini.....




You may also like

1 ulasan:

VitaVitamin 2016. Dikuasakan oleh Blogger.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...